Tři po sobě jdoucí striky jsou triple. Počítá se pro první strike 30. K dosažení na koulení maximálních 300 bodů musí hráč nakoulet 12 striků za sebou.
Za legálně poražené kuželky se považují:
• kuželky shozené dolů nebo mimo desku kuželek koulí nebo ostatními kuželkami,
• kuželky shozené dolů nebo mimo desku kuželek při odskočení kuželky od boku dráhy nebo zadního tlumícího polštáře,
• kuželky shozené dolů nebo mimo desku kuželky při odskočení kuželky od zametací mříže,
• kuželky nakloněné a dotýkající konce nebo boku dráhy.
Všechny takto poražené kuželky musí být odstraněny před dalším hodem.
Výsledek docílený poražením kuželek se nezaznamená v případě, že:
Ve výše uvedených případech má hráč právo k dodatečnému hodu (opakování) v části. Kuželka a kuželky nelegálně poražené musí být postaveny na původní místa.
Výsledek docílený poražením kuželek se nezaznamenává v případě, že:
V tomto případě nemá hráč právo k dodatečnému hodu (opakování) v části. Do záznamu hodu se zapíše písmeno “F”. Nastane-li tato skutečnost při prvním hodu v části, odehraje hráč druhý hod do plné sady kuželek.
Je-li kuželka zlomena nebo jinak poškozena v průběhu hry, bude nahrazena jinou, velmi podobnou. Oficiální delegát turnaje, případně rozhodčí (pořadatel), stanoví, zda náhradní kuželka je akceptovatelná.
Koule bude deklarována jako “mrtvá”, pokud nastane nějaká z následujících možností:
Ve výše uvedených případech má hráč právo požadovat opakování hodu. O tom, zda se hod bude opakovat, rozhodne s konečnou platností rozhodčí (pořadatel) nebo vedoucí družstev, není-li přítomen rozhodčí nebo oficiální delegát turnaje (pořadatel).
Přešlap nastane v situaci, kdy část hráčovy osoby dostane za přešlapovou čáru a dotkne se některé části dráhy, zařízení nebo stavby při provedení hodu nebo po vypuštění. Přešlap je zaznamenán v případě, že:
Oficiální delegát turnaje může použít přístroj automatické detekce přešlapu. Pokud není žádný k dispozici, musí být rozhodčí v pozici, kde nic nebrání ve výhledu na čáru přešlapu. Pokud se stane, že automatická detekce přešlapu selže nebo nefunguje pravidelně, turnajová oficiální osoba určí přešlapového rozhodčího nebo autorizuje oficiální zápis při vyhlášení přešlapu.
Selže-li automatický detektor přešlapu nebo rozhodčí, přešlap bude deklarován a zaznamenán, pokud:
Odvolání přešlapu : Odvolání hráče proti vyhlášení přešlapu se vyhoví pokud se prokáže, že přešlapový detektor nepracuje správně.
Za nesportovní chování se považuje zejména:
když hráč nepřiměřeně odkládá hod koule, pokud automatický stavěč je připraven registrovat poražené kuželky – nebo jinak zdržuje hru.